Ата-аналарға арналған
«Тамақтану бойынша кеңестер» кеңесі
Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде шешілетін негізгі міндеттердің бірі – әр баланың өмірі мен денсаулығын қорғауға конституциялық құқығын қамтамасыз ету. Балалардың денсаулығын олардың үйлесімді өсуінің, физикалық және жүйке-психикалық дамуының, инфекцияларға және басқа да қолайсыз экологиялық факторларға төзімділігінің қажетті шарты болып табылатын дұрыс тамақтанусыз қамтамасыз ету мүмкін емес.
Дұрыс тамақтану – ұзақ және жемісті өмірдің негізі, денсаулықтың, сергектіктің кепілі, түрлі дерттердің пайда болуының кепілі. Сондықтан балабақшаның жұмыс жоспарында дұрыс тамақтану мәселесі маңызды орындардың бірін алады.
Мектепке дейінгі жаста балалар "тотықұс" ретінде ересектердің көптеген әрекеттерін қайталайды, әдетте олардың мінез-құлық формаларын стандарт ретінде таңдайды. Үш жастан бастап балада ата-аналар мен мектепке дейінгі ұйымның бірлескен күш-жігерімен жеке гигиена мен тамақтану мәдениетін сақтау дағдыларын дамыту қажет, бұл ережелер туралы шартты рефлекстерді дамыту деңгейінде хабардар болу қажет. міндетті ережелер.
Олардың негізгілері:
1) баланы қолды дұрыс жууға үйрету керек;
2) дәретханаға барғаннан кейін, тамақтанар алдында және тамақтанғаннан кейін қолды міндетті түрде жуудың, тамақтанғаннан кейін ауыз қуысын шаюдың динамикалық стереотипін қалыптастыру;
3) тамақты қабылдауға зейін қою, тамақты мұқият шайнау, асықпай жеу, ұқыптылық дағдыларын дамыту;
4) тамақтану мәдениеті дағдыларын дамыту – таза дастарханнан, таза ыдыстардан тамақ ішу, еденге құлаған тамақты жемеу, тамақ ішу кезінде алаңдамау және сөйлеспеу, жолда тамақ ішпеу, үстелді жинау, ыдыс жуу;
5) дұрыс тамақтану дағдыларын дамыту – күніне кемінде 4 рет тамақтану (таңғы асқа ботқа, түскі асқа салат, сорпа, екінші және компот, түстен кейінгі тағамдарға тоқаш немесе жеміс, кешкі асқа екінші тағам, ұйықтар алдында ашытылған сүт сусыны), күн сайын жемістер мен көкөністерді жеу, сүт ішу; пайдалы тағамдарды (жемістер, көкөністер, сүт) бос тағамдардан (кәмпиттер, чипсы; шұжықтар) ажырата білу, ата-аналарға балабақшада немен тамақтанғанын, нені ұнататынын, нені ұнатпайтынын айтуды үйрену.
Бала, әдетте, қажетті дағдыларды оларды үнемі қайталай отырып, оларды жүзеге асыру үшін жеке және ұжымдық іс-әрекеттерді кезектестіре отырып, сондай-ақ оларды үйде қайталай отырып, қиындықсыз меңгереді. Баланы диетамен таныстырған кезде баланың психикасының ерекшеліктерін және жүйке жүйесінің дамуын ескерген жөн. Сонымен, дұрыс тамақтану және жеке гигиена дағдыларын қалыптастыру кезінде баланың бойында тек жағымды эмоциялар мен осы іс-әрекетке деген қызығушылықты ояту қажет. Баланың дербестігі мен өзін-өзі күтуіне деген ұмтылысын, баланың тұрмыстық іс-әрекетке деген қызығушылығы мен зейінін, әсерлілігін өз пайдасына пайдалану және ынталандыру қажет, бұл баланы белгілі бір ретпен әрекетті орындауға тез үйретуге мүмкіндік береді. Жеке гигиена бойынша білім мен дағдыларды бекіту үшін балаларға нұсқаулар берген жөн.
Гигиеналық дағдыларды, тамақтану этикетін қалыптастыруға арналған ойындар:
1)Түскі ас" ойыны. Материал: қуыршақ, гигиеналық заттар мен бұйымдар, ас құралдары, майлықтар, ас құралдары бейнеленген суреттер. Ойын барысы: ересек адам балаларды суреттермен таныстырады, әр заттың не үшін қажет екенін сұрайды, содан кейін суреттерді араластырады және таратады, қуыршақты алып, балаларға: "Біздің қуыршақ кешкі ас ішкісі келеді, оған не әкелу керек?" Балалар заттар (су, сабын, сүлгі) салынған суреттерді, содан кейін ғана ыдыс–аяқ заттарын әкеледі. Ересек адам бұл әрекеттерді неліктен дәл осы ретпен жасау керектігін түсіндіреді.
2)"Қуыршақты қол жууға үйрет" ойыны "Қуыршақты таңғы аспен тамақтандыр". Материал - қуыршақ. Ересек адам баладан қолын жууды немесе қуыршақты тамақтандыруды үйретуді сұрайды. Бала таңғы асқа дайындалу мен қол жуудан бастап үстелді жинауға, қол жууға дейінгі барлық тамақтану процесін қайталайды. Ойын барысында баланы қуыршаққа дастархан басында дұрыс жүріс-тұрысты "сіңіру" үшін "бағыттау" керек: оның тік қалпын, дастархан басында сөйлесудің болмауын еске түсіру, ас құралдарын қолдануға үйрету.
3)"Таңғы ас/түскі ас/түстен кейінгі тағамдар/кешкі ас дайында" ойыны. Ересек балалардан "Таңғы асқа не жейміз?" деп сұрайды. Қандай тағам?" Нұсқаларға байланысты ол олардың кейбіреулерімен келіседі және қабылдайды, сондай-ақ баланы күшейтетін тағамдардың пайдалы қасиеттерін тізімдейді (дені сау, көңілді және т.б.) немесе қандай да бір себептермен немесе басқа тағамды таңғы асқа жеудің қажеті жоқ екенін түсіндіреді, егер бала оны таңғы асқа жесе, қандай болады (шаршайды, тістері ауырады және т.б.). Сусындармен де солай. Біз жемістерді міндетті түрде қосу туралы түсіндіреміз.
4)Доп ойыны. "Пайдалы-зиянды". Ересек адам допты балаға лақтырады, сонымен бірге пайдалы немесе "зиянды" өнімді немесе тағамды атайды. Ережелер: егер бала пайдалы өнім аталса, допты ұстап алуы керек, ал егер ол зиянды болса, оны "ұрып тастауы" керек.
5)"Аспаздық шеберлік сабағы" ойыны. Ересек адам үстелге туралған әр түрлі жаңа піскен көкөністер, шөптер немесе жемістер салынған 5-7 терең табақты әкеледі. Осыған байланысты бала көкөніс немесе жеміс салатын дайындайды.
6)Этикет туралы өлеңдер мен жұмбақтар.
Осылайша, баланың 3-7 жасында мақұлдау мен мақтауға ие болуға деген ұмтылысы нәрестені дұрыс әрекеттерді орындауға ынталандыратын маңызды ынталандыру болып табылады. Сондықтан, ересек адам, егер ол әрекетті дұрыс орындаған болса немесе ойында дұрыс таңдау/әрекет жасаған болса, баланы міндетті түрде белгілеп, үлгі етіп, мақтауы керек.